Besökare

torsdag 5 juli 2012

Sommartider is flädertider

Igår satte jag igång med att göra tre små gåvor till sonens dagisfröknar, lite i sista minuten då ena fröken skulle gå på semester efter denna veckan, och sonens sista dag idag för denna veckan...

Oturligt nog hade den ena av de tre slutat=((( En annan ska komma tillbaka från mammaledighet.. Men tur i oturen så skulle hon hämta sin cykel idag så hon skulle få sitt paket hon med.

Jag har iaf gjort fläderblomssaft för första gången i mitt liv! Den var inte så svårt och jag valde ett recept där det inte skulle vara så mkt socker i. Jag tyckte 4 kilo lät mkt, men hittade ett med 1½ kilo =) Lägger upp receptet också.....

Jag grämde mig lite över att vi kastat de små snapsflaskorna vi hade i kylen, men kom på att jag hade några flaskor med kryddor i som jag kunde tömma och använda =) Kryddorna vart ändå gamla och exponerade av för mkt solljus... Jag gjorde tre tags och fäste dem på tre små presentpåsar och så pyntade jag flaskorna lite lätt på flaskhalsen.

De små textade papperna kom till perfekt användning!

Nu måste jag köpa hem fler presentpåsar...


Inga kommentarer: